"Stichting Hoormij is de belangenbehartiger voor iedereen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis"
Lid worden?Doe het nu!
Vrijwilliger worden?Meld je nu aan!
Meer weten over onze projecten?Lees hier meer!

Wie is Stichting Hoormij?

Iedereen heeft het recht om mee te doen in de maatschappij. Een gehooraandoening of een taalontwikkelingsstoornis kan het lastig maken om mee te draaien in de maatschappij. Stichting Hoormij (waarin NVVS, FOSS en SH-Jong een federatie vormen) weet uit ervaring hoe dat is en streeft naar erkenning en begrip van partners, familie, ouders, vrienden, werkgevers en andere betrokkenen.

Wij horen jou. Stichting Hoormij geeft je ook handvatten om jezelf te laten horen en het beste uit jezelf te halen. Op je werk, op school, thuis, op de sportclub.

Stichting Hoormij in actie
Checklist ondersteuning cluster 2

Op basis van ervaringen van ouders en jongeren is door Stichting Hoormij en FODOK een checklist gemaakt over de kwaliteit van de ondersteuning van cluster 2.De checklist is vooral ook bedoeld voor ambulante begeleiders van cluster 2 die leerlingen in het regulier onderwijs begeleiden. Ouders en jongeren kunnen met deze checklist bepalen of de ondersteuning adequaat is of nog verbeterd moet worden. Download hier de checklist.

Visie op toekomst onderwijs

Omdat er steeds meer dove en slechthorende kinderen naar het regulier onderwijs gaan is er discussie gestart over de toekomst van het onderwijs aan deze kinderen, vanuit de onderwijsinstellingen Auris, Kentalis, VierTaal en Vitus Zuid. FODOK en Stichting Hoormij/FOSS vinden dit een goed initiatief en volgen met belangstelling de discussie.Om een bijdrage te leveren aan de discussie hebben zij een visie document opgesteld. Die legt de focus op de knelpunten die worden ervaren. Lees hier het visie document