Afdeling Rotterdam en omstreken

De afdeling Rotterdam e.o. is een vereniging van en voor mensen met gehoorproblemen. De afdeling heeft een eigen bestuur en werkt met vrijwilligers voor de uitvoering van activiteiten. Het is een actieve afdeling die open staat voor nieuwe leden en voor ideeën en suggesties voor nieuwe activiteiten. Je bent altijd welkom om een keer te komen kijken of contact op te nemen voor meer informatie.

Achtergrond

De afdeling is opgericht in 1912. Er zijn in 2018 nieuwe statuten opgesteld. We zijn officieel bij de KvK ingeschreven onder nummer 24362240. De afdeling heeft in maart een jaarlijkse Algemene Leden Vergadering, waar de formele besluiten vallen over activiteitenplan begroting, jaarrekening en het benoemen van nieuwe bestuursleden.De afdeling heeft de ANBI-status. Dit betekent dat het schenkingen, legaten of nalatenschappen vrijgesteld zijn van schenk- en erfbelasting.

• Lokale belangenbehartiging, bijvoorbeeld richting gemeenten
  • Voorlichting over onder meer slechthorendheid, Tinnitus, Cochleair Implantaat, Ménière en hulpmiddelen. Vaak in samenwerking met een regionaal ziekenhuis zoals het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht en het Vlietland Ziekenhuis in Schiedam.
  • Leden activiteiten: jaarlijkse uitje, nieuwjaarsreceptie, museumbezoek, gezellige middag etc.

Nieuwsbrief

De activiteiten zijn aangekondigd in onze nieuwsbrief. Wil je deze nieuwsbrief ontvangen? Stuur dan bericht via rotterdam@stichtinghoormij.nl of vul zelf je gegevens in via het digitale invulformulier.

Als je lid wilt worden kan dat via Stichting Hoormij

Roelof Eleveld, voorzitter: 06 211 15 545
Vinay Gayadien, secretaris 06 577 36 815
Mark van Hillo, penningmeester: 06 215 08 314
Jeroen Schreuder: algemeen bestuurslid: 06 407 17 909
Hendri van de Pol: algemeen bestuurslid: 06 284 50 878

Vrijwilligers

We zijn altijd op zoek naar vrijwilligers voor het organiseren van activiteiten. Lijkt het je leuk? Neem telefonisch contact op met het bestuur of stuur een bericht via rotterdam@stichtinghoormij.nl.

rotterdam@stichtinghoormij.nl

Rochussenstraat 311 C, 3023 DG Rotterdam

Rekening: NL68ABNA0500174113

Communiceren met huisartsenpost Huisartsenpost Nieuwe Waterweg Noord heeft voor slechthorende en dove patiënten een speciale chat ontwikkeld om te communiceren met de huisartsenpost. Klik hier voor meer informatie.