“Bij Stichting Hoormij merkte ik dat ik niet de enige ben met deze ziekte. Wat een verschil!”
Nog geen lid?Ontdek de voordelen en meld je aan
Op de hoogte blijven?Ontvang onze nieuwsbrief
Praat mee!Lees en deel ervaringen op het lotgenotenforum

Leven in een draaimolen

Ménière is een mooie naam voor een nare ziekte, vernoemd naar de Franse arts Prosper Menière.

Mensen met de ziekte van Ménière hebben een combinatie van 3 klachten veroorzaakt door problemen in het binnenoor: aanvallen van draaiduizeligheid (tenminste tweemaal langer dan 20 minuten), gehoorverlies en tinnitus (oorsuizen).

@meniere_nl
Stichting Hoormij in actie
JubileumsymposiumOp 12 maart 2016 woonden zo’n 200 mensen het symposium bij dat de Commissie Ménière van Stichting Hoormij in partnerschap met het Apeldoorns Duizelig-heidscentrum organiseerde ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van de Commissie. In de ochtend waren er diverse sprekers. Dit ochtendprogramma was ook live via videostream te volgen. Het middagprogramma was gericht op lotgenotencontact. De afgelopen jaren zijn er weinig nieuwe ontwikkelingen op het gebied van behandeling. Dé oplossing is er dan ook nog steeds niet. Desondanks was er genoeg nieuws te delen op dit symposium. Lees hier een verslag.
Balance Awareness Week

Stichting Hoormij (waar de Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden deel van uitmaakt) strijdt voor meer bekendheid en begrip rondom duizeligheidsklachten als gevolg van de ziekte van Ménière of een brughoektumor. Daarom organiseerden wij van 14-20 september 2015 een Balance Awareness Week met als thema ‘Als je wereld draait… heb je houvast nodig’. Uit de resultaten van deze campagne blijkt wel dat er veel behoefte is aan houvast in de vorm van informatie. Lees hier meer.