Wat doet Stichting Hoormij voor jou?Een veelvuldig terugkerend onderwerp is de vraag of er (juridische) hulp van Stichting Hoormij te verwachten is i.v.m. keuringen of herkeuringen door het UWV.

Ons antwoord:
Stichting Hoormij is natuurlijk meer bekend met tinnitus en hyperacusis dan de meeste kno-artsen en keuringsartsen van het UWV, dus het is een logische vraag. Maar Stichting Hoormij beschikt niet over de expertise om hulp te verlenen bij juridische zaken. Op dit gebied kun je dus geen hulp van Stichting Hoormij verwachten.

Indien je lid bent van een patiëntenvereniging die is aangesloten bij Ieder(in) (de NVVS is hierbij aangesloten), is er de mogelijkheid hulp te verkrijgen bij een kansrijk bezwaar. Het Juridisch Steunpunt Regelrecht geeft juridisch advies aan leden van patiëntenverenigingen aangesloten bij Ieder(in). Informatie en advies is gratis. Voor meer hulp (dossierbestudering, ondersteuning bij bezwaar of beroep) geldt een eigen bijdrage van € 100,- Het steunpunt beantwoordt vragen over zorg, vervoer, onderwijs, sociale zekerheid, wonen, werk, verzekering of belasting.

Hun site kun je hier vinden: http://www.juridischsteunpunt.nl/juridisch-steunpunt/