Doe mee met Stichting Hoormij!

Heb je interesse voor de activiteiten van Stichting Hoormij? Doe dan met ons mee!

Doneer je mening, tip of ervaring

Een ander kan z’n voordeel doen met jouw mening, tip of ervaring. Zo zorg je ervoor dat lotgenoten het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden als ze tegen dezelfde dingen aanlopen bij het leren omgaan met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis.
Doneer daarom je tip of mening op één van onze fora, waar je met de andere deelnemers tips kunt uitwisselen en kunt discussiëren over alles rondom jouw gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis. Ook kun je jouw ervaringen doneren via onze site Ervaringrijk.nl en daar ook verhalen en tips van anderen halen. Stichting Hoormij legt op deze site tips van mensen met een gehooraandoening op een systematische wijze vast. Heb je bruikbare tips die je graag beschikbaar wilt stellen voor lotgenoten? Laat ze ons weten of kom naar een van onze groepsbijeenkomsten! Lees hier meer en bekijk actuele sessies.

Word lid of donateur

Zoek je meer informatie over (omgaan met) een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis? Heb je behoefte aan contact met lotgenoten? Of wil je jouw stem laten horen en erop kunnen rekenen dat jouw belangen behartigd worden bij de politiek, zorgverzekeraars en hulpverleningsinstanties? Dan ben je bij Stichting Hoormij aan het juiste adres!
Wij kunnen echter niet bestaan zonder leden en donateurs. Steun daarom het werk van Stichting Hoormij door je aan te sluiten bij één van onze drie verenigingen NVVS, FOSS of SH-Jong (van een stichting kun je geen lid worden). Als je NVVS, FOSS of SH-Jong steunt met je lidmaatschap of donatie, profiteer je van vele voordelen. Zo ontvang je een boordevol magazine en krijg je korting in onze webshop. Tegelijkertijd steun je met jouw bijdrage al onze activiteiten. Diverse zorgverzekeraars vergoeden bovendien (deels) het lidmaatschap. Word dus snel lid!

Actief worden als vrijwilliger?

Uiteraard kunnen wij alleen maar zo veel activiteiten ontplooien dankzij het werk van al onze vrijwilligers. Wil jij je ook inzetten voor mensen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis, informeer dan naar de mogelijkheden om actief te worden bij Stichting Hoormij. Je kunt vrijblijvend contact opnemen met onze vrijwilligersondersteuner, Jeanette Noordhof: jeanette.noordhof@stichtinghoormij.nl, 030-6354005. Bekijk hier vast het overzicht van vrijwilligersvacatures.

Schenken en nalaten

Stichting Hoormij ontvangt jaarlijks tal van giften. Van schenkingen uit erfstellingen en legaten tot vrijwillige donaties of vaste periodieke financiële ondersteuning. Wij waarderen deze bijdragen enorm. Ze zijn onmisbaar bij het jaarlijks realiseren van de vele activiteiten en projecten om mensen met een gehooraandoening of een taalontwikkelingsstoornis te ondersteunen zodat zij net als ieder ander optimaal kunnen functioneren in de maatschappij.

Wil je Stichting Hoormij via deze weg financieel ondersteunen? Dat kan. Je kunt jouw bijdragen overmaken op rekening NL82RABO0300773269 t.n.v. Stichting Hoormij in Houten. Joop Beelen (directeur) brengt je bovendien graag op de hoogte van fiscaal aantrekkelijk schenken en de verschillende manieren om de Stichting Hoormij financieel te steunen. Neem contact op via e-mail: joop.beelen@stichtinghoormij.nl, direct doorkiesnummer 030 63 54 001 of neem contact op met het landelijk bureau.
Lees hier meer over hoe het in z'n werk gaat.

Stichting Hoormij is één van de vele patiëntenorganisaties in Nederland die zich inzetten voor mensen met een ziekte of aandoening. Belangrijk werk, waarvoor we steeds meer een beroep moeten doen op vrijwilligers, leden en donateurs. Check deze treffende video van PGOsupport en steun ons ook in ons werk voor mensen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis (kijk ook eens op onze pagina op justgiving.nl). Namens ons, en de vele mensen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis, bedankt!

Leer ze kennen in dit interview

NVVS-vrijwilligers in de spotlights