“Een kleine wederzijdse inspanning kan soms het verschil maken tussen erbij horen of erbuiten staan”
Nog geen lid?Ontdek de voordelen!
Praat mee!Lees en deel waardevolle tips op het lotgenotenforum
Volg onsAbonneer je op onze nieuwsbrief

Ben ik slechthorend?

Slechthorendheid wil zeggen dat je minder hoort. Dat klinkt simpel, maar dat is het (helaas) niet. Wie denkt dat mensen die slecht horen met een hoortoestel weer alles kunnen horen, heeft het mis. Soms is dat het geval, maar bij veel slechthorenden niet.

Stichting Hoormij zet zich in voor alle slechthorenden in Nederland. Wij helpen slechthorenden via voorlichting, belangenbehartiging en lotgenotencontact. We bieden ook specifieke informatie en ondersteuning voor ouders van slechthorende kinderen. Op onze site lees je bijvoorbeeld meer over hoortesten bij baby's en kinderen en over onderwijs.

Stichting Hoormij in actie
Afschaffing eigen bijdrage kidsHoortoestellen voor kinderen moeten volledig worden vergoed, vinden de patiëntenverenigingen voor doven, slechthorenden en kinderen met een TOS. De minister heeft op 18 juni 2015 de Vaste Commissie VWS beloofd dit per 1 januari 2016 te gaan regelen. Stichting Hoormij heeft lange tijd aangedrongen op deze maatregel en is dan ook zeer blij met de toezegging van de minister. Lees hier meer over de regeling en ons pleidooi.
Video NmGWie (zwaar) slechthorend is, komt vaak diverse communicatieproblemen tegen. Het leren van NmG, Nederlands met ondersteunende gebaren, kan dan uitkomst bieden. Stichting Hoormij maakte hierover een informatieve video. Bekijk deze hier.
Voor meer informatie over spraakafzien en NmG ga je naar stichtinghoormij.nl/spraakafzienNmG.