Landal introduceert speciale bungalow voor slechthorenden

Landal GreenParks introduceert in samenwerking met de NVVS de eerste vakantiewoning voor gasten met een gehoorbeperking. Deze staat op Landal Rabbit Hill in Nieuw-Milligen. Naast de al bestaande Landal Visionvilla’s voor slechtzienden, biedt Landal nu ook een speciale bungalow voor slechthorenden, waarmee het voor slechthorenden leuker en veiliger is om op vakantie te gaan.

De speciale slechthorendenwoning op Landal Rabbit Hill is voorzien van een aantal slimme aanpassingen en extra functionele en leuke elementen voor volwassenen en kinderen. Zo is er een ringleiding voor weergave van radio-, dvd- en tv-geluid. De rookmelder is gekoppeld aan een wek- en waarschuwingssysteem. Dit systeem zorgt ervoor dat alarmering via intense lichtsignalen gebeurt en een trilsignaal onder de matras. Ook de gewone wekker kan u wakker maken via flits- en trilsignalen. De bungalow voor slechthorenden heeft als extra een WII-spelcomputer, die ook via de ringleiding kan worden aangesloten en waarvan het geluid wordt versterkt.  Zo wordt het verblijf bij Landal nòg leuker! Ook de balie van de parkreceptie is voorzien van een ringleiding. Hiermee kunt u via de T-stand van het gehoorapparaat een gesprek met de receptionist(e) goed volgen.

Animo
“Bij de aanpassingen van de bungalow hebben we hulp en advies gehad van de NVVS en Hearsolutions. Met deze bungalow wordt het voor deze gasten veel makkelijker en dus ook leuker om op vakantie te gaan. Mensen ondervinden op deze manier minder hinder van hun gehoorbeperking. Dàt is waarom het ons te doen is; ook voor gasten met een beperking een prettig verblijf bieden! En wanneer er animo voor is, zullen we het aantal bungalows voor slechthorenden uitbreiden en ook op andere locaties aanbieden”, aldus Bas Hoogland, Commercieel Directeur Landal GreenParks.

Voor informatie en reserveringen www.landal.nl/slechthorend.

Publicatiedatum: 19 augustus 2013