Hoormij Magazine 4 is uit!

In het laatste nummer van Hoormij Magazine van dit jaar, dat op 2 december verschijnt, kun je lezen over een bijzondere en mogelijk baanbrekende operatie voor mensen met de ziekte van Ménière. Sjaak Wolfert onderging als een van de eerste mensen in Nederland deze nieuwe operatie. Daarnaast starten we in dit nummer een actie voor meer begrip voor iedereen met een hooraandoening of TOS. Jouw hulp is daarbij onmisbaar!

Dani Vermeer zet zich samen met Stichting Hoormij in voor meer begrip voor slechthorendheid en tinnitus. En dat is hard nodig, zo heeft zij zelf ervaren. Bijvoorbeeld op het werk, maar juist ook wanneer je extra kwetsbaar bent, zoals tijdens een ziekenhuisopname. Help je mee? Dat kan actief als vrijwilliger. Maar ook met een kleine extra bijdrage kunnen we grote dingen doen. Van het helpen verbeteren van hele praktische zaken tot opkomen voor onze gezamenlijke belangen in politiek Den Haag. Elke donatie is welkom! In de brief bij deze Hoormij Magazine vind je daarover meer informatie.

Dure hoortoestellen en tolken

Een goed voorbeeld van hoe we als Stichting Hoormij en partnerorganisaties opkomen voor iedereen met een gehooraandoening of TOS bleek eind november, toen we het RTL-nieuws wisten te halen over te dure hoortoestellen. In deze Hoormij Magazine lees je hoe we via het Hoorprotocol 2.0 werken aan duidelijke afspraken met zorgverzekeraars en audiciens.
Wat ook onze aandacht heeft is de tolkenvoorziening voor slechthorenden en doven. Lees er meer over in dit nummer.

Jongeren

Ook voor jongeren is er veel aandacht: SH-Jong presenteert de campagne ‘Slechthorend. Nou en?!’. Onderdeel van die campagne is een indrukwekkende film over slechthorende jongeren die werken aan hun toekomstdromen. De film is gemaakt door een jonge, slechthorende crew, waaronder cameraman en editor Max Vonk. Hij vertelt in dit nummer over zijn keuze voor het filmvak en zijn niet altijd even makkelijke tijd op de middelbare school.
Anna (21) vertelt in dit nummer hoe het voor haar was om op te groeien met haar zus die een taalontwikkelingsstoornis (TOS) heeft.

Ook Hoormij Magazine ontvangen?

Als lid van NVVS, FOSS of SH-Jong ontvang je Hoormij Magazine vier keer per jaar. Wil je ook het magazine ontvangen?
Word dan lid van NVVS, FOSS of SH Jong! Ga naar www.stichtinghoormij.nl/lid-worden
Publicatiedatum: 02 december 2016