Hoormij Magazine 3 in het teken van evenwichtsaandoeningen en een brughoektumor

“Ben je gek! Ik wil geen oplossing. Ik wil weten wat er aan de hand is.” Het is 2017 en Dick Spekking (47) wil niks horen over hoortoestellen als hij geen inzicht heeft in de aard van zijn gehoorklachten. Hij is niet voor niets doorverwezen naar het Jeroen Bosch ziekenhuis en staat op een gesprek met de KNO-arts. Die neemt zijn vragen serieus. Een MRI-scan volgt. “Een gezwel achter het oor, een tumor, goedaardig, geen kanker. Er is sprake van een brughoektumor. In Hoormij Magazine 3 staat een uitgebreid interview met Dick over zijn diagnose brughoektumor. Op vrijdag 14 september krijgen alle leden dit nummer thuisgestuurd.

Balance Awareness Week 2018

In dit nummer is tevens veel aandacht voor de evenwichtsproblematiek. Van 16 tot 22 september vindt de Balance Awareness Week plaats. Tijdens deze week is hier internationaal aandacht voor en Stichting Hoormij sluit hierbij aan. Er zijn nu twaalf verschillende evenwichtsaandoeningen vastgesteld, die apart of in combinatie kunnen voorkomen. Allemaal anders, maar met een belangrijke overeenkomst: ze zetten je leven op zijn kop. Over leven met het DFNA9 gen bijvoorbeeld.

Tos, tinnitus en de introductie van de nieuwe webshop

Je weet dat je het weet, maar je kunt het niet uiten. Dat is iets waar kinderen en volwassenen met een taalontwikkelingsstoornis (Tos) hun leven lang tegenaan lopen. “Acceptatie is van groot belang”, zegt Michel Pellen (40). Hij heeft zelf Tos en is vader van twee kinderen met Tos. Je krijgt informatie over een minisymposium waar de commissie tinnitus bij aanwezig was en je kunt profiteren van een mooie aanbieding ter ere van de lancering van onze nieuwe webshop!

Ook Hoormij Magazine ontvangen?

Als lid van NVVS, FOSS of SH-Jong ontvang je Hoormij Magazine vier keer per jaar. Vanaf vrijdag 14 september 12.00 uur kun je als lid de digitale editie van het magazine downloaden. Wil je ook het magazine ontvangen? Word dan lid! We hebben je steun hard nodig om ons in te blijven zetten voor de belangen van mensen met een gehooraandoening.

Publicatiedatum: 14 september 2018