Emma Heijerman wint Tinnitus Scriptieprijs

Tijdens de informatieavond over tinnitus (oorsuizen) op maandag 5 februari 2018 in het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Schiedam werd ook de eerste Scriptieprijs uitgereikt voor de beste masterscriptie over tinnitus of hyperacusis. De jury van gerenommeerde kno-artsen en audiologen koos unaniem de scriptie van Emma Heijerman als beste van alle inzendingen. Zij ontwikkelde een Tinnitus Toolkit.

Emma werkte voor haar scriptie samen met Erasmus MC Rotterdam en het Delft Institute of Positive Design (DIOPD). Omdat Emma vanwege persoonlijke omstandigheden helaas niet aanwezig kon zijn, werd haar prijs in ontvangst genomen door haar scriptiebegeleider Arno Lieftink, psycholoog bij het Kno gehoor- en spraakcentrum was.

Over de scriptieprijs

Stichting Hoormij stelt de komende tien jaar een tweejaarlijkse scriptieprijs in voor studenten van alle faculteiten en hogescholen in Nederland die een masterscriptie hebben geschreven op het gebied van tinnitus (oorsuizen) of hyperacusis (overgevoeligheid voor geluid). De student met de beste scriptie ontvangt een geldbedrag van 2.000 euro en een oorkonde. Met de instelling van deze tweejaarlijkse scriptieprijs wil Stichting Hoormij de komende 10 jaar 10.000 euro besteden aan het stimuleren van wetenschappelijk onderzoek naar tinnitus en hyperacusis in Nederland. In 2020 wordt de tweede scriptieprijs uitgereikt.
Publicatiedatum: 06 februari 2018