De waarde en werking van rust staat centraal tijdens Dag van de Stilte

Voor de derde keer op rij worden er op de dag dat de wintertijd ingaat diverse activiteiten georganiseerd in het kader van de 'Dag van de Stilte'. Het doel van de jaarlijks terugkerende themadag is om de waarde en werking van stilte en innerlijke rust onder de aandacht te brengen bij een zo breed mogelijk publiek. Ook voor mensen met hyperacusis (overgevoeligheid voor geluid) is stilte vaak erg fijn. In onze drukke maatschappij en leefwereld is stilte soms echter ver te zoeken, vandaar op 27 oktober extra aandacht voor het belang van stilte voor onze kwaliteit van leven.

De eerste Dag van de Stilte werd in 2011 gehouden. De Dag van de Stilte was indertijd een initiatief van Stilte.org, een platform voor en door mensen die stilte belangrijk vinden. Een aantal leden van dit platform waren enthousiast om ' Stilte' en haar waarde en werking jaarlijks op een landelijke dag onder de aandacht te brengen. Zij willen aandacht geven aan 'Stilte' met name door mensen te enthousiasmeren om laagdrempelige stilteactiviteiten te organiseren op de Dag van de Stilte en tevens even zo veel mensen te enthousiasmeren er aan deel te nemen.

Er vinden op 27 oktober verspreid door het land diverse activiteiten plaats in het kader van de Dag van de Stilte. Van een Stilte-ontbijt of een Stiltewandeling tot meditatie en een workshop mindfulness. Zoekt u ook rust en stilte, klik dan hier voor een overzicht van activiteiten om in alle rust aan mee te doen.

Publicatiedatum: 07 oktober 2013