Bart Chabot opgelucht door krimp brughoektumor

Het was twee jaar geleden in het nieuws dat bij dichter en schrijver Bart Chabot een brughoektumor was geconstateerd. Sinds de bestraling in het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg en het verschijnen van zijn boek ‘Diepere lagen’ (2011) over de bestraling was het stil. Chabot laat vandaag in de Telegraaf weer van zich horen. Hij heeft goed nieuws: de brughoektumor is aanmerkelijk geslonken.

Na de intensieve bestraling had Chabot het erg moeilijk, beschreef hij in zijn boek. Hij had een lichaam dat het grotendeels liet afweten en een geest die als gevolg van de hallucinerende bijwerking van zijn medicijnen de randen van zijn bestaan aftastte. Daarna hield hij, met name door de medicijnen, last van lichamelijke klachten, vooral aan de linkerkant van zijn hoofd.

Chabot meldt nu dat de behandeling niet voor niets is geweest. De tumor zou met een derde in omvang zijn afgenomen. De dichter en schrijver vertelt in De Telegraaf dat hij dat nooit had durven dromen, en ook de artsen niet. De linkerkant van zijn hoofd voelt weer goed aan. Chabot heeft wel gehoorschade en evenwichtsstoornissen aan de tumor overgehouden.

Meer informatie over brughoektumor? Klik dan hier.
Lees hier een artikel uit HOREN Magazine over de Gamma Knife-bestraling (alleen voor leden).

Publicatiedatum: 12 juni 2012