Winnaars Dizzy Me-actie

Tijdens de Balance Awareness Week van 14-20 september vroeg Stichting Hoormij/NVVS een week lang aandacht voor evenwichtsproblemen en duizeligheid. De Vlaamse Tania Stadsbader hielp mee om onze boodschap te verspreiden. Tania ondervond zelf dat er nog vaak verkeerde diagnoses worden gesteld als het om evenwichtsaandoeningen gaat en schreef een blog over haar ervaringen; Dizzy Me. Het blog werd een boek, het boek werd een tweede boek met uitgebreid medisch gedeelte. Een houvast voor de patiënt en een handboek voor de arts. Wij mochten twee exemplaren van Dizzy Me –Licht op evenwicht verloten op social media onder volgers die zelf ook in actie kwamen tijdens Balance Awareness Week. De winnaars zijn: Richard en Verony.

Tania Stadsbader riep in een video iedereen op de Balance Awareness Week te steunen en zelf in actie te komen (zie nvvs.nl/BAW15). Wij mochten twee exemplaren van het boek Dizzy Me – licht op evenwicht verloten onder de volgers op Twitter (@NVVS_, @meniere_nl en @brughoektumor_nl) en Facebook (facebook.com/nvvs.nl). Om kans te maken op het boek, vroegen we aan onze volgers ons via Twitter of Facebook met #BAW15 een foto te sturen waarop te zien is hoe zij in actie komen voor Balance Awareness Week. Dat kon door bijvoorbeeld een brief te sturen aan je huisarts, of heel creatief door bijvoorbeeld BAW-cupcakes uit te delen op je werk.

Op de bres
Richard Brinkman liet zich dat geen twee keer zeggen en plaatste direct een videoboodschap van hemzelf waarin hij aandacht vraagt voor duizeligheid en het belang aan goede informatie en diagnostiek. Bekijk hier de video. Daarnaast schreef hij een brief aan een huisartsenpraktijk met daarbij een exemplaar van het boek Dizzy Me om te rouleren onder de huisartsen. Zijn eigen huisarts wilde er zelfs wel mee op de foto! Goed initiatief, Richard! Nu krijg je een extra exemplaar van het boek om, zeker met het rouleren ervan, nog meer mensen te informeren!

Ook Verony Manders ging aan de slag. Ze knutselde kaartjes om rond te sturen naar artsen en ziekenhuizen en schreef daarbij ook een brief met haar verhaal. Bekijk hier haar bijdrage. Mooi dat met de inzet van Verony nu ook oogartsen alert worden gemaakt op symptomen en duizeligheid-gerelateerde klachten. Hopelijk zo weer een stapje verder bij het uitbannen van verkeerde diagnoses!

Spread the word!
Stichting Hoormij/NVVS is blij met iedereen die mee helpt de informatie rondom duizeligheid en evenwicht te verspreiden. Richard en Verony ontvangen als dank voor hun inzet allebei een exemplaar van Dizzy Me-Licht op evenwicht, beschikbaar gesteld door de auteur Tania Stadsbader. Zelf hebben Richard en Verony het boek al van voor tot achter gelezen, maar hun kennende vinden ze er een goede bestemming voor om zo weer een bijdrage te leveren aan goede voorlichting!

Van meestgestelde vragen tot feiten en fabels: lees op nvvs.nl/BAW15 alle artikelen van Balance Awareness Week 2015 nog eens rustig na!

Publicatiedatum: 03 oktober 2015