Winnaars CI-Kopstukken verkiezing bekend!

De uitslag van de verkiezing CI-Kopstukken van OPCI is bekend. De jury heeft in twee categorieën - A (tot en met 16 jaar) en B (17 jaar en ouder) - de mooist versierde CI's gekozen. De winnaars ontvingen een leuke prijs.

Net als haar zustervereniging in Duitsland, wil OPCI met deze wedstrijd extra aandacht geven aan het dragen van een CI. "Wij hebben hiermee geprobeerd om het CI als hoorhulpmiddel uit de taboesfeer te halen. Je hoeft je namelijk niet te schamen, het CI geeft je als drager zoveel terug. Je hoort er juist weer bij. Dat geldt bijvoorbeeld voor kinderen die een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden en van wie sommige zelfs gaan studeren. En wat is leuker om jouw kind van een opgepimpte processor te voorzien?", zegt OPCI-voorzitter Hennie Epping. "Maar ook voor volwassenen geldt: laat je CI zien en vertel bij vragen waar de processor en spoel voor dienen. Je zult de verwondering ervaren van de mensen die nog nooit hebben gehoord van dit stukje techniek dat het leven zo veraangenaamt."

Op de site van OPCI zie je de foto’s van de winnende ingezonden Kopstukken. De overige inzenders krijgen de complimenten van de jury en eeuwige roem.
Publicatiedatum: 18 september 2017