Week van het Oorsuizen 2018: Hoe klink jij?

Van 5 tot en met 9 februari is het weer de Week van het Oorsuizen. Een week waarin we als Stichting Hoormij extra aandacht geven aan en vragen voor tinnitus of oorsuizen. Ook maken we in deze week bekend wie de tweejaarlijkse scriptieprijs heeft gewonnen. Dit jaar sluiten we aan bij het internationale thema ‘Hoe klink jij?’

In ons land hebben ruim 1 miljoen mensen een vorm van tinnitus. Dat aantal neemt de laatste jaren toe, vooral onder jongeren. Mensen die een constante piep, suis of fluit horen, hebben vaak moeite om aan anderen uit te leggen wat ze nu precies horen. Tijdens de Week van het oorsuizen 2018 kan iedereen op onze speciale actiepagina met eigen oren horen hoe tinnitus klinkt. Voor meer begrip in de omgeving en om je minder eenzaam te voelen met deze onzichtbare aandoening. Ook brengen we de unieke tinnitus patiëntentool nog eens extra onder de aandacht.

Scriptieprijs

Tijdens deze Week van het Oorsuizen 2018 maken we ook bekend wie de allereerste scriptieprijs heeft gewonnen. Dankzij ene legaat mag Stichting Hoormij de komende tien jaar elke twee jaar een prijs uitreiken voor een masterscriptie op het gebied van tinnitus (oorsuizen) of hyperacusis (overgevoeligheid voor geluid). De student met de beste scriptie ontvangt een geldbedrag van 2.000 euro en een oorkonde.

Blijf op de hoogte: volg ons!

In de Week van het Oorsuizen komen diverse onderwerpen aan bod. Kijk voor meer informatie op onze actiepagina.

Publicatiedatum: 09 januari 2018