Week van het Oorsuizen 2017: tinnitus... je bent niet alleen!

Vooruitlopend op de Week van het Oorsuizen (6-10 februari) gaf Stichting Hoormij-vrijwilliger Karel (65) een interview aan de website www.mijngezondgheidsgids.nl. Zonder aanleiding kreeg Karel plots een irritante toon in beide oren. Het betekende het einde van zijn werk als organisatieadviseur. Karel: “Communiceren was het belangrijkste onderdeel van mijn vak. Echter door de tinnitus kon ik mensen al vrij snel niet meer verstaan.”

In ons land hebben ruim 1 miljoen mensen een vorm van oorsuizen (tinnitus). Dat aantal neemt de laatste jaren toe, vooral onder jongeren. Mensen die een constante piep, suis of fluit horen, krijgen vaak van hun arts de boodschap ‘het is niet te genezen, leer er maar mee leven’. Dat laatste is makkelijker gezegd dan gedaan. Bovendien is er wel degelijk hulp te halen. Daarom organiseert Stichting Hoormij van 6-10 februari weer de Week van het Oorsuizen. Dit jaar is het thema: Je bent niet alleen! Je bent namelijk echt niet de enige. En samen kunnen we elkaar steunen. Daarnaast is tinnitus een aandoening die niet alleen jou, maar ook je omgeving raakt. Reden te meer om er extra aandacht aan te besteden.

Informatiebijeenkomsten

In de Week van het Oorsuizen komen diverse subthema’s aan bod komen, zoals wat is tinnitus, ervaringsverhalen, hulpverlening en preventie (jongeren & gehoorschade). Op onze site, facebookpagina en twitter vind je vanaf januri al het nieuws rondom de Week van het Oorsuizen. Tijdens de Week van het Oorsuizen zijn er elke dag informatiebijeenkomsten in het land. Je kunt je nu al aanmelden. Kijk in onze agenda voor de meest actuele informatie.

Lees hier alvast het verhaal van Karel.

Publicatiedatum: 05 januari 2017