Week van het Oorsuizen 2017 groot succes

Het is je vast niet ontgaan: afgelopen week organiseerde Stichting Hoormij de Week van het Oorsuizen. Een week om extra aandacht te vragen voor tinnitus. Een week ook om iedereen met tinnitus te laten voelen dat je niet de enige bent met deze gehooraandoening. En dat je er niet alleen voor staat. Die missie is geslaagd! Mede dankzij de steun van onze leden en de inzet van onze medewerkers, partners en een groot aantal medici. Maar vooral dankzij de tomeloze – en belangeloze – inzet van onze vrijwilligers!

Onze vrijwilligers van de commissie Tinnitus werkten mee achter de schermen, spraken tijdens de zeer drukbezochte HOORagenda bijeenkomsten in het land en gaven heel veel interviews aan kranten, radio en tv. Wie zelf tinnitus heeft – of een andere gehooraandoening –, weet hoeveel inspanning dat vraagt en hoeveel extra energie dat kost. Toch stonden ze er, de hele week lang, als het gezicht van de Week van het Oorsuizen: Karel Gillissen, Peter Krauweel, Joost Treebusch, Peter van der Ende, Loes Schenk, Chris van den Dries, Mirre Beek en last but not least Margriet van Loon, die onvermoeibaar de perscontacten coördineerde.

Onzekerheid bestrijden

Want de media-aandacht was groot! Het laat zien dat tinnitus een onderwerp is dat leeft in de samenleving. Maar het laat ook zien dat er nog heel veel onzekerheid en onduidelijkheid is over deze gehooraandoening. We zijn als Stichting Hoormij dan ook blij dat we dankzij een nalatenschap wetenschappelijk onderzoek naar tinnitus en hyperacusis kunnen stimuleren met een speciale scriptieprijs van 2000 euro.

Doe mee!

De week van het oorsuizen is ten einde. Maar ons werk zeker niet! We blijven ons inzetten voor iedereen met tinnitus of een andere gehooraandoening, van nul tot honderd. Wil je ons helpen? Dat kan door lid te worden en ons te steunen. Met het lidmaatschap profiteer je bovendien van veel voordelen. Zo krijg je vier keer per jaar gratis Hoormij Magazine thuis met heel veel informatie. Word je nu lid, dan ontvang je deze maand meteen nummer 1 van 2017 met onder meer een even herkenbaar als indringend interview met Margriet van Loon.

Als voorproefje kun je hier alvast het interview lezen met kno-arts Arno Lieftink.

Wil je liever een donatie doen? We zijn blij met elke gift. Dank je wel voor jouw steun!
Publicatiedatum: 10 februari 2017