Website NVVS dankzij samenwerking met Modation beter vindbaar met Google

De NVVS wil zorgen dat u snel en makkelijk bij de benodigde informatie over hoorproblemen uitkomt. Ook op internet. Daarnaast wil de NVVS als belangenorganisatie goed zichtbaar zijn en zo veel mogelijk mensen bereiken. Uit het onlangs gehouden imago-onderzoek bleek dat de NVVS best wat meer mag laten zien waar we ons (met succes) voor inzetten. Daarvoor is het belangrijk dat de website www.nvvs.nl opvalt in digitale zoekmachines. Dat lukt de laatste tijd steeds beter, omdat we samen met Modation zorgen dat Google ons weet te vinden!

Modation houdt zich voor de NVVS bezig met Google Adwords, een advertentieprogramma van Google. Hiermee is het mogelijk een advertentie van je organisatie in de betaalde zoekresultaten te laten verschijnen. Dus als iemand een aan de NVVS gerelateerd zoekwoord invult, bijvoorbeeld ‘tinnitus’, dan verschijnt er naast de gratis zoekresultaten een advertentie met link naar de NVVS-website.

Google Grants
Normaal gesproken moeten organisaties betalen voor Adwords, maar non-profitorganisaties kunnen een aanvraag indienen voor Google Grants. Als de aanvraag wordt gehonoreerd, stelt Google een bepaald ‘advertentiebudget’ beschikbaar dat gespendeerd kan worden in Google Adwords. De NVVS maakt via deze weg gratis gebruik van het advertentieprogramma Google Adwords.

Resultaten
De Adwords-campagne van de NVVS is half mei gestart. Er zijn sindsdien al ruim 18.000 bezoekers via de Google-advertenties op www.nvvs.nl gekomen. De NVVS-advertenties zijn al bijna 300.000 keer bekeken via één van onze zoekwoorden.
De NVVS zet nu de door Modation ingeslagen weg voort om te zorgen dat zoveel mogelijk slechthorenden onze informatie op internet weten te vinden.

Over Modation
Online marketing bureau Modation is een organisatie die bedrijven ondersteunt in het genereren van verkeer naar hun website en het verhogen van het rendement op hun website.

In het oktober-nummer van HOREN Magazine leest u meer over de samenwerking met Modation en de resultaten van de Google Adwords-campagne van de NVVS.

Publicatiedatum: 16 oktober 2012