Wat zijn jouw ervaringen met het tolkportaal van UWV?

In gesprekken met het UWV zijn Corrie Tijsseling en Helen Blom van Dovenschap de woordvoerders voor alle belangenorganisaties van tolkgebruikers, Platform doof-sh-tos en participatiegroep Doofblinden van de Oogvereniging. Tijdens deze gesprekken vertellen Corrie en Helen over de knelpunten rondom de uitvoering van de tolkvoorziening, krijgen ze updates van het UWV en kunnen ze meedenken aan toekomstige verbeteringen. Hiervoor hebben ze jouw input nodig!

Binnenkort hebben ze twee afspraken bij het UWV. De eerste afspraak is een halfjaarlijks overleg met het UWV. Dit is een algemeen overleg over de tolkvoorziening in het algemeen. De tweede afspraak gaat over het nieuwe declareren bij het UWV, via het Tolkportaal. Tolkgebruikers krijgen nu maandelijks een overzicht van getolkte uren binnen het onderwijs en werk. Tolkgebruikers hoeven ook niet meer een handtekening te zetten, want met een ordernummer kunnen tolken nu zelf facturen indienen. Tolkgebruikers moeten dan hun eigen uren bijhouden, ondersteund door het maandoverzicht. Corrie en Helen evalueren deze manier van declareren.

Input tolkportaal

Voor deze twee afspraken vragen Corrie en Helen aan alle tolkgebruikers om input. Wat gaat er volgens jullie al goed en minder goed bij het UWV? Dat kan over van alles zijn: het nieuwe declareren, de ordernummers, maandelijkse overzichten, tolkuren, enzovoort.

Je kunt jouw ervaringen delen via een geschreven e-mail of een filmpje (youtube-link) en deze opsturen naar info@dovenschap.nl. Doe dit vóór maandag 12 maart! Dan verzamelen Corrie en Helen alle punten en gaan ze er mee aan de slag.
Publicatiedatum: 07 maart 2018