Waarschuwingsbericht verdachte collectant

NVVS heeft een klacht ontvangen over een 'dubieuze' collectant in Limburg (omgeving Herkenbosch) die zegt te collecteren voor de Stichting Weldos. Het geld van de collecte (ook verkoop van kaarten, pennen etc.) zou ten goede komen aan 'doven en spraakgestoorden'. Het is echter maar de vraag of dit ook gebeurt.

Bij de NVVS is deze stichting niet bekend en de NVVS heeft ook niets te maken met deze collecte.

Het opgegeven telefoonnummer en adres op het kaartje van de 'collectant' zijn volgens degene die dit bij ons meldde onjuist. Op internet is ook nauwelijks informatie over deze stichting te vinden, behalve een waarschuwingsbericht van de VVV Zuid-Limburg dat er in Vaals een dubieuze collectant voor de Stichting Weldos rondloopt die GEEN vergunning heeft.

NVVS wil dan ook waarschuwen voor deze collectant, die in elk geval afgelopen weekend nog actief was.

Bel gemeente en de lokale politie indien u het niet vertrouwt en wilt checken of deze stichting bestaat en een vergunning heeft om te collecteren.

Als iemand meer informatie over deze organisatie heeft, dan horen we het graag.
Publicatiedatum: 04 augustus 2014
nog geen reactiesPlaats reactie