Vragenuurtje Tweede Kamer vanaf nu live ondertiteld

Het mondelinge vragenuur, een van de best bekeken debatten van de Tweede Kamer, is sinds kort voorzien van live ondertiteling. De live ondertiteling is beschikbaar via een aparte livestream. Vandaag, 14 januari, kun je op deze manier vanaf 14.00 uur het vragenuur live ondertiteld volgen.

Als je gehoor niet goed is, is het vaak moeilijk om debatten in de Tweede Kamer te kunnen volgen.  Jessica van Eijs, fractievoorzitter D66 in Eindhoven, kandidaat kamerlid en zelf slechthorend, weet dat uit eigen ervaring. “Daarom is het goed dat het mondelinge vragenuur nu live wordt ondertiteld. Op die manier wordt het voor meer mensen mogelijk om politieke debatten rechtstreeks te kijken. Ik zet me er voor in dat de politiek voor iedereen toegankelijk en te volgen is."

Ook ondertitels op Debat Gemist

De live ondertiteling van het vragenuur wordt verzorgd door Dienst Verslag en Redactie van de Tweede Kamer der Staten Generaal. Reacties op dit initiatief, bijvoorbeeld over de kwaliteit van de live ondertiteling, kun je sturen naar: H.Eras@tweedekamer.nl.
Naast deze live-ondertiteling zijn inmiddels (bijna) alle debatten op de website Debat Gemist na enige dagen van ondertiteling voorzien.
Publicatiedatum: 14 februari 2017