SOAP!, Dovenschap, NVVS, voorzitter, samenwerkingsverband, Jan Bloemkolk, Marcel Bobeldijk

Voorzitterswissel bij SOAP!

Jan Bloemkolk (Dovenschap) heeft tien jaar lang de voorzittershamer gehanteerd binnen het samenwerkingsverband SOAP!. Nu neemt hij afscheid. Marcel Bobeldijk (NVVS) zal hem als voorzitter vervangen.

In die tien jaar tijd is er veel gebeurd op het gebied van ondertiteling. Met gepaste trots kunnen we zeggen dat Nederland op nummer twee staat in Europa als het gaat om ondertitelpercentages. Daar zijn we natuurlijk trots op. Maar er zijn nog voldoende terreinen waarvoor we volop in actie moeten komen. Een voorbeeld daarvan is de kwaliteit van ondertiteling, maar ook de dreigende verdwijning van ondertiteling bij een aantal regionale omroepen.

Jan Bloemkolk: “Ik ben met veel plezier voorzitter geweest van SOAP!, maar nu is het tijd om afscheid te nemen als voorzitter.  Ik geef daarom de voorzittershamer over aan Marcel Bobeldijk”.
Marcel is op verschillende terreinen actief bij de NVVS. Zo is hij namens de NVVS voorzitter van EFHOH, de Europese federatie van slechthorenden en sinds anderhalf jaar is hij ook actief binnen SOAP! Jan Bloemkolk: “Ik heb er vertrouwen in dat SOAP! vol enthousiasme doorgaat met het doel meer en betere ondertiteling te realiseren.”

De belangenorganisaties zijn Jan Bloemkolk dankbaar voor zijn jarenlange enthousiaste inzet voor SOAP!

Publicatiedatum: 07 maart 2012
nog geen reactiesPlaats reactie