Vers van de pers: Hoormij Magazine 4

Op 1 december valt bij alle leden van Stichting Hoormij het decembernummer van Hoormij Magazine gratis op de mat. Brain Smit (21) vertelt daarin over zijn twee CI’s (waarvan een hybride-variant). Aan het eind van het jaar is het ook weer tijd om kritisch te kijken naar de zorgverzekering. Hoormij helpt mee de beste keuze te maken op het gebied van hoorhulpmiddelen. De vernieuwde opzet van Hoorwijzer.nl kan je daarbij helpen. En we vertellen over de totstandkoming van de succesvolle Tinnitustool.

Brian Smit (21) kreeg op zijn vijftiende hersenvliesontsteking. Gevolg van dit ingrijpende voorval: aangetaste evenwichtsorganen en gehoorverlies. Om weer te kunnen horen, koos hij eerst voor een regulier Cochleair Implantaat (CI) en sinds kort heeft hij ook een hybride variant: een combinatie van CI en hoortoestel. “Het beste van twee werelden.” En meer CI-nieuws  in dit nummer met een reportage over de altijd drukbezochte OPCI-dagen.

Verzekeraar kiezen en aanbod collectieve zorgverzekering

Wil je weten of het voor jou interessant is om te wisselen van zorgverzekeraar? Lees dan alvast dit artikel als voorproefje, ook voor niet-leden gratis beschikbaar. Inclusief een aantrekkelijk aanbod voor een collectieve zorgverzekering.

Dankbaar oor

In het mei-nummer spraken we met Willeke van de Ree, die toen net een operatie achter de rug had voor een botverankerd hoortoestel (BCD). Ze wachtte vol spanning op het moment dat de geluidsprocessor zou worden aangesloten. Inmiddels maakt ze daar al vijf maanden gebruik van, tot dankbaarheid van haar oor.

Maak ook het verschil

Daarnaast kun je in dit nummer lezen over een onderzoek in het VU-mc over luisterinspanning, gaan we in op drie jaar Passend Onderwijs en roepen we ook jou op om als vrijwilliger samen met Stichting Hoormij het verschil te maken.

Ook Hoormij Magazine ontvangen?

Als lid van NVVS, FOSS of SH-Jong ontvang je Hoormij Magazine vier keer per jaar in papieren vorm. Daarnaast kunnen leden alle digitale versies van Hoormij Magazine teruglezen en downloaden via hun persoonlijke pagina.

Wil je ook het magazine ontvangen? Word dan lid of donateur van NVVS, FOSS of SH Jong! Dat regel je snel en makkelijk hier

Publicatiedatum: 28 november 2017