Vers van de pers: Hoormij Magazine!

Je hebt het vorig jaar vast al gelezen: met ingang van dit jaar krijgen de leden van NVVS, FOSS en SH-Jong het nieuwe tijdschrift Hoormij Magazine. Want de bundeling van onze verenigingen in Stichting Hoormij vraagt om één ledenblad. Je leest in het nieuwe Hoormij Magazine alles wat je wilt weten over gehoorverlies, oorsuizen, hyperacusis, Ménière, brughoektumor, CI en TOS. Het eerste nummer is inmiddels verschenen en de reacties druppelen binnen.

Het nieuwe magazine, dat de opvolger is van HOREN (NVVS) en FOSS-taal (FOSS) is niet zomaar hetzelfde concept in een nieuwe lay-out. Er zijn rubrieken verdwenen, nieuwe rubrieken toegevoegd, er is meer aandacht voor beeld en de vormgeving is herkenbaar en passend bij onder andere de website van Stichting Hoormij. Alle doelgroepen die Stichting Hoormij nu vertegenwoordigt, hebben bovendien in het blad een plekje gevonden. Ervaringsverhalen komen volop aan bod, je kunt lezen wat onze vrijwilligers organiseren, we snijden thema’s aan als werk, hulpmiddelen, onderwijs, etc. en ook partners/familieleden komen in Hoormij Magazine aan het woord.

Nummer 1
Het eerste nummer viel afgelopen vrijdag bij de leden en abonnees op de mat. Een spannend moment! De eerste reacties komen al binnen: complimenten! Zoals: “Zo mooi geworden!! Het is nu echt een trendy tijdschrift, wat je graag laat zien!” en “Het formaat is beter, verfrissend. Goede mix van artikelen en berichten. Informatief en mooi.” Sommige lezers moeten er nog wel even aan wennen, maar de algemene strekking van de reacties is: ‘Ga zo door!’. En dat zullen we zeker doen. We zijn alweer volop bezig met het voorbereiden van de tweede editie (verschijnt eind mei)!

Hoormij Magazine ontvangen?
Als lid van NVVS, FOSS of SH-Jong ontvang je Hoormij Magazine vier keer per jaar. Dat is nog niet alles. Zeker één keer per jaar zit er bij Hoormij Magazine een speciale bijlage, toepasselijk getiteld: Erbij. Erbij gaat dieper in op de specifieke onderwerpen waar jouw interesse naar uit gaat. Wil je dit alles ook ontvangen? Word dan lid van NVVS, FOSS of SH Jong! Ga naar www.stichtinghoormij.nl/lid-worden.
Publicatiedatum: 02 maart 2016