Update Signcall-software

Signcall berichtte op woensdag 26 februari dat een vernieuwde versie van de software voor Android mobiele telefoons en tablets beschikbaar is. De software is te vinden en downloaden door te zoeken op ‘Signcall’ via de Google Play Store. Met deze toepassing kunnen doven en slechthorenden via Total Conversation gebruikmaken van de telefonische beeld- en tekstbemiddelingsdienst KPN Teletolk.

De belangenorganisaties voor doven, slechthorenden en mensen met een taal- en/of spraakbeperking (verenigd in Signaal) vinden het een goede zaak dat Signcall de software verder ontwikkelt en met een update is gekomen. Signaal heeft hierover inmiddels al reacties ontvangen van een aantal personen. Zo meldt men ons blij te zijn dat de toepassing na de update goed werkt en mooier en toegankelijker is vormgegeven.

Er zijn ook problemen gemeld. Sommige mensen laten ons weten dat de software vastloopt en/of dat er geen contact kan worden gemaakt met KPN Teletolk. Signcall laat weten dat hun helpdesk versterkt is, om snel te onderzoeken waar het probleem door veroorzaakt wordt. Signaal zal de komende weken in de gaten houden hoe de nieuwe software presteert en onderhoudt hierover contact met Signcall.

Signcall laat ons weten dat we de komende week de nieuwe PC-versie van de software kunnen verwachten en de periode daarna de Apple-client (iOS iPhone en Ipad). “Voor deze stapsgewijze uitrol is bewust gekozen om eventuele problemen en gebruikersvragen beter te kunnen monitoren en managen”, zegt Signcall.

Signaal raadt gebruikers van Signcall-software en KPN Teletolk aan de update uit te voeren en vervolgens te testen. Het is namelijk belangrijk dat de software goed werkt op het mobiele communicatieapparaat, zodat u zeker weet dat u kunt telefoneren via de bemiddelingsdienst en dat u het 112 alarmnummer in geval van nood kunt bereiken. Voor vragen over de software of update van Signcall kunt u hier direct contact met ze opnemen.
Publicatiedatum: 03 maart 2014