Tweede Kamerverkiezingen en de hoorzorg

Op woensdag 15 maart zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Stichting Hoormij vroeg de tien grootste partijen hun mening te geven op de vraag hoe zij aankijken tegen onze zorgen om de hoorzorg. Acht partijen gaven een reactie, die we plaatsten in Hoormij Magazine nummer 1 van dit jaar.

Download het artikel en lees hier de meningen van de acht grootste partijen.

We schreven er al eerder over: volgens de wet die minister Schippers in 2013 invoerde moet iedereen het hoorhulpmiddel krijgen dat nodig is om goed te kunnen functioneren. Bijna vier jaar na invoering constateren de patiëntenorganisaties voor slechthorenden, doven en doofblinden dat de uitvoering van deze wet onder druk staat. De zorgen rondom de kwaliteit van de hoorzorg nemen toe. De organisaties, waaronder Stichting Hoormij, roepen op actie te ondernemen. Door te eisen dat de wet goed wordt uitgevoerd en zowel de zorgverzekeraar als de audiciens aan te spreken op hun zorgplicht, kan je als slechthorende veel geld besparen.

Stichting Hoormij blijft dan ook de aandacht vestigen op deze problematiek en zal zich ook straks met het nieuwe kabinet hard blijven maken voor goede en betaalbare hoorzorg.

Hier lees je er meer over.

Publicatiedatum: 06 maart 2017