Toepassing van scholieren voor muziekonderwijs auditief beperkte kinderen gaat internationaal

In de First Lego League World Class Challenge 2014/2015 gaan meer dan 240.000 kinderen van 9 tot 15 jaar uit meer dan 82 verschillende landen de uitdaging aan om te denken als wetenschappers en technici. Het team NXT Generation uit Eindhoven ontwikkelde voor de Challenge een toepassing die kinderen met een auditieve beperking kan helpen bij het muziekonderwijs en won daarmee de All over Champions Award tijdens de Regio-finale in Eindhoven. Daarom deed het team mee aan de Benelux finale op 7 februari. NXT Generation ging helaas niet door naar de World-Festival, maar werd wel genomineerd voor het Open International Championship in de V.S.

Het NXT Generation-team is een werkgroep van Stichting Groendomein Wasven uit Eindhoven. Angela Wellink van Stichting Groendomein Wasven vertelt: “We zijn trots en vereerd dat wij u kunnen vertellen dat wij zijn geselecteerd om Nederland te mogen vertegenwoordigen tijdens het Open International Championship. Open betekent niet dat ieder team zich zomaar kan inschrijven, maar dat het toernooi open staat voor teams uit de hele wereld, mits zij door hun organisatie als deelnemer voorgedragen worden.”

Het Championship vindt plaats op 14 t/m 17 mei 2015 bij de Universiteit van Arkansas in Fayetteville, V.S. Voor dit Championship worden 64 teams uit de hele wereld uitgenodigd. Deelname aan dit toernooi is echter niet gratis, de deelnamekosten van $ 850,- komen naast alle reis – en verblijfskosten voor rekening van het team.
Angela: “Het team is daarom op zoek naar sponsoren die hun kunnen helpen deze reis mogelijk te maken. Elke bijdrage, hoe klein ook, kan het team een stukje verder helpen om de benodigde middelen bij elkaar te sparen. Uw bijdrage is daarom van harte welkom en kan gestort worden op IBAN: NL 74 INGB 0007359921 t.n.v. Stichting Groendomein Wasven o.v.v. NXT FLL Razorback Invitational. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via nxtgeneration@wasven.nl. Tijdens het Championship maken wij om de twee dagen een nieuwsbrief. U hoeft dus niets te missen.”

Lees hier meer over de toepassing die NXT Generation ontwikkelde voor kinderen met een auditieve beperking.

Publicatiedatum: 20 februari 2015