Stichting Hoormij presenteert logo en huisstijl

Op een feestelijke bijeenkomst voor bestuurders, vrijwilligers en samenwerkingspartners heeft  Stichting Hoormij op zaterdag 18 april jl. haar logo en huisstijl gepresenteerd. Voor een enthousiast publiek van zo’n 150 aanwezigen onthulde Stichting Hoormij-voorzitter Eduard Cohen het nieuwe beeld waarmee Stichting Hoormij zich zal gaan presenteren.

Stichting Hoormij is de federatie van NVVS, FOSS en SH-Jong. Stichting Hoormij is met ingang van 1 januari jl. van start gegaan. Aan het begin van het jaar heeft Stichting Hoormij haar naam onthuld. Nu is dus het ‘gezicht’ bij de naam onthuld, als volgende stap in de overgang van drie verenigingen naar één federatie. Voorlopig blijven we werken met dubbele logo’s. In het najaar zal de website www.stichtinghoormij.nl worden gelanceerd. Het voornemen is om in 2016 een nieuw (leden-)periodiek te presenteren. Allemaal stappen om iedereen geleidelijk te laten wennen aan en kennis te laten maken met deze nieuwe federatie.

De naam
Stichting Hoormij staat voor (gelijkwaardigheid in) communicatie: luister naar mij, maak contact met mij.
Stichting Hoormij staat voor erkenning: neem me serieus.
Stichting Hoormij staat voor maatschappij, en daarmee ook voor gezamenlijkheid, het samen doen.
Stichting Hoormij staat voor het verhaal dat jij te vertellen hebt.

Het logo
MIJ staat prominent in het logo, omdat het om de mensen gaat. Het gaat om het individu.
De o’s zijn ook te zien en te gebruiken als haakjes/citaathaakjes. We willen (nog meer dan we al doen) mensen aan het woord laten, de verhalen van de mensen zelf laten horen en laten zien. We willen iedereen de mogelijkheid bieden om mee te praten met ons en met anderen, om zelf hun ruimte tussen die haakjes in te vullen.

De kleuren
De basiskleuren stralen rust uit, evenwichtigheid en gedegenheid. Dat zijn ook belangrijke elementen van hoe we over willen komen. Bij ons kan je terecht voor betrouwbare informatie. Voor een gedegen wegwijzer van mogelijkheden die er voor je zijn. We zorgen dat we onze zaken/activiteiten/informatie goed georganiseerd hebben. We zijn niet schreeuwerig en trekken niet overdreven aandacht. We willen overtuigen door de gedegenheid en betrouwbaarheid van wat we te bieden hebben.

We hebben accentkleuren voor de verschillende mensen die wij vertegenwoordigen: slechthorenden (kinderen/ouders, jongeren, volwassenen), tinnitus, hyperacusis, Ménière, CI, brughoektumor, TOS. De veelvormigheid van onze achterban laten we terugkomen in het kleurgebruik, door elke groep een eigen kleuraccent mee te geven. De waaier van kleuren laat in één oogopslag zien dat we er voor meerdere groepen zijn, maar ook dat er dwarsverbanden zijn tussen de groepen. Die kleuraccenten gaan we straks ook gebruiken op bijvoorbeeld de Stichting Hoormij-website, zodat de navigatie simpeler en herkenbaarder wordt.

Het beeld
Het gaat om mensen. Daarom zullen we ook (nog meer dan we al doen) mensen in beeld brengen om (letterlijk) te laten zien dat het om mensen gaat. Tijdens de feestelijke opening hebben veel leden en vrijwilligers hun gezicht ‘geschonken’ aan  Stichting Hoormij. Deze en andere foto’s van échte mensen zullen wij ook gebruiken op bijvoorbeeld de website en in folders.

Stichting Hoormij
Randhoeve 221