‘Slechthorend. Nou en?!’ zet slechthorende jongeren in hun kracht

Laat je slechthorendheid je niet beperken! Daarover gaat de campagne Slechthorend. Nou en?! van SH-Jong. Tijdens hun Challenge Life weekend in november vindt de aftrap plaats.

De campagne bestaat uit een korte film en aanvullende online portretten, informatie en inspiratie. Rode draad is de zoektocht van de net afgestudeerde journalist Stan van Kesteren (voorzitter van SH-Jong) naar de invloed van slechthorendheid op het leven van jongeren. Hoe gaan zij de uitdaging aan om zich niet te laten belemmeren door deze beperking? Via verhalen van slechthorende jongeren in verschillende leeftijds- en acceptatiefases, zie je hun worstelingen, overwinningen en tips & tricks.

Voor wie?

Het project is in de eerste plaats bedoeld voor slechthorende jongeren. Ook jongeren met een Cochleair Implantaat (CI) behoren tot de doelgroep. Daarnaast kan het project helpen om begrip te kweken bij bijvoorbeeld horende klasgenoten, leerkrachten, collega’s en werkgevers.

Het team

Hoe kun je ‘empowerment’ beter overbrengen dan door de campagne door slechthorende jongeren te laten maken? Het kernteam van Slechthorend. Nou en?!
bestaat naast Stan uit de aan de Filmacademie afgestudeerde film-editor Max Vonk (28). Hij zorgt niet alleen voor de montage, maar krijgt ook de kans om zijn ervaring als cameraman uit te breiden. Grafisch vormgever Jesper van Ee (30) zorgt voor de vormgeving in de film (ontwerp leader, bumpers en naamtitels). Zij worden begeleid door Caroline van Dijk, media producer bij Direct Yourself en zelf ook slechthorend. Daarnaast zijn verschillende leden van SH-Jong bij het project betrokken.

Slechthorend. Nou en?! is onderdeel van het project Drempels slechten waarin Kentalis en Stichting Hoormij (SH-Jong en NVVS) samenwerken.

Wordt vervolgd!

Publicatiedatum: 11 juli 2016