‘Schrijftolkproeverij’ wijst bewoners van zorginstellingen op deze tolkmogelijkheid

Bewoners van verschillende locaties van zorginstelling Het Spectrum in Dordrecht konden de afgelopen maanden bij diverse groepsactiviteiten kennismaken met een schrijftolk. Deze kennismaking is bedoeld om slechthorende bewoners te laten ervaren dat het inzetten van een schrijftolk ertoe kan bijdragen dat je weer actief kunt deelnemen aan activiteiten, ook als je minder hoort.

De Schrijftolkproeverij is een samenwerking tussen Het Spectrum, Stichting Tolknet, Stichting Plotsdoven, de NVVS en de Nederlandse Schrijftolken Vereniging. Op de website van Tolknet is een verslag te lezen van een showbizzquiz in verpleeghuis De Sterrenlanden in Dordrecht waar een schrijftolk werd ingezet en uitleg werd gegeven over schrijftolken. “Ik vind het hartstikke fijn! Ik ben anders altijd de enige die het niet zo kan volgen”, vertelde een bewoonster enthousiast.

Voor meer informatie over dit project kunt u contact opnemen met Stichting Tolknet, Janieke Gritter mail: j.gritter@tolknet.nl.

Publicatiedatum: 19 juni 2013