Patiëntenfederatie Nederland brengt niet-reanimeren penning uit

“Ik verbied iedereen, onder alle omstandigheden elke vorm van reanimatie op mij toe te passen.” Dat is de duidelijke boodschap die dragers van een niet-reanimerenpenning van Patiëntenfederatie Nederland geven aan hulpdiensten en zorgverleners.

De penning is officieel en wordt erkend door zorgverleners en hulpdiensten. Hiermee geef je hulpverleners aan dat zij niet moeten helpen bij bijvoorbeeld een hartstilstand. De penning heeft daarmee gevolgen voor je medische behandeling. Directeur-bestuurder Dianda Veldman van Patiëntenfederatie Nederland:
"Wij vinden dat mensen zelf moeten kunnen bepalen hoe zij met hun gezondheid en zorg omgaan. Het uitgeven van een voor hulpverleners herkenbare niet-reanimerenpenning past bij deze missie. Mensen die dat willen kunnen met de penning een voor hun belangrijke wens kenbaar maken."

Zonder winstoogmerk

De penning wordt gemaakt van aluminium, een licht en sterk metaal. De penning is nikkelvrij. De penning heeft een afmeting van 4,5x2,5 cm (h x b) en wordt zonder ketting geleverd. De prijs van de penning is € 37,50. Dit zijn de daadwerkelijke kosten voor het maken van de penning en het verzorgen van de bestelling. De penning wordt deels bekostigd met subsidie om hem voor deze prijs aan te kunnen bieden. Patiëntenfederatie Nederland maakt geen winst op de penning. Je kunt de penning online bestellen bij Patiëntenfederatie Nederland. Kijk hier voor meer informatie of om de penning te bestellen.
Publicatiedatum: 13 juni 2017