Oudere CI-dragers gezocht voor uitproberen software CI-thuistest

Het meerjarige SHiEC-project (Supporting Hearing in Elderly Citizens, AAL-2013-6-065), waaraan OPCI deelneemt, heeft onder andere als doel oudere CI-gebruikers te ondersteunen bij het zo optimaal mogelijk gebruiken van hun CI. Hierdoor kan deze groep zo lang mogelijk sociaal actief blijven en deelnemen aan de maatschappij, zo is de gedachte. Om dit realiseren is inmiddels door projectpartner Otoconsult software voor een CI-thuistest ontwikkeld.

Hiermee kunnen oudere CI-gebruikers in de toekomst thuis zelf de prestaties van hun CI testen, zodat het niet steeds nodig is hiervoor naar het ziekenhuis te gaan. OPCI is als CI-gebruikersorganisatie nauw betrokken bij dit proces. Voor het testen van de ontwikkelde software zoeken we een aantal (oudere) CI-gebruikers. Interesse? Lees dan hieronder verder.

Iets voor u?
• U bent (bij voorkeur) 60 jaar of ouder en u heeft een CI van het merk Cochlear – type CP 900 of 910
• U draagt één CI
• U bent bereid om deel te nemen aan een aantal CI-testen en over deze testen uw mening te geven
• U bent bereid om hiervoor in de maand juni naar Houten te komen
• Uw afspraak wordt in overleg ingepland
• De testen duren ongeveer 1,5 uur
• Uw reiskosten worden vergoed (€ 0,19 ct per km of ov 2e klasse)
• Uw persoonsgegevens worden door ons niet aan derden verstrekt
• Wilt u meedoen? Of heeft u vragen? Stuur dan een mailtje naar Lara Laurens (OPCI) via lara@fodok.nl. Zij zal dan contact met u opnemen.

OPCI is een werkgroep/samenwerkingsverband dat valt onder het Platform doven, slechthorenden en TOS (waar Stichting Hoormij in participeert).
Publicatiedatum: 12 mei 2016