Oticon Medical nieuwe aanbieder cochleaire implantaten

De ontwikkelingen in CI-land zijn verrassend en gaan razend snel. Het 'nieuwste' nieuws van de afgelopen maand is zonder twijfel dat Oticon Medical een cochleair implantaat op de markt heeft gebracht. Waarmee het aantal CI-fabrikanten, met Cochlear, MED-EL en Advanced Bionics, op vier is gekomen.

Oticon Medical was al aanbieder van het botverankerde hoortoestel Ponto (beengeleiding) en komt nu dus ook met een cochleair implantaat (CI) op de markt. OPCI, waar Stichting Hoormij in participeert, behartigt de belangen voor CI-gebruikers en wil hierover zo goed en compleet mogelijk informeren. OPCI is daarbij nadrukkelijk onafhankelijk en informeert over relevante ontwikkelingen bij alle CI-aanbieders. Over de nieuwe aanbieder Oticon Medical is op de website van OPCI een persbericht te lezen, over de introductie van het Neuro Systeem dat eigenschappen van hoortoestel en technologie van cochleair implantatie combineert. Lees hier meer.

Publicatiedatum: 11 januari 2016