Oproep aan doven en slechthorenden: deel uw ervaringen met de onbereikbaarheid van alarmnummer 112!

SIGNAAL berichtte afgelopen periode meerdere malen over de problemen voor doven en slechthorenden om het alarmnummer 112 te kunnen bereiken. SIGNAAL pleit namens de belangenorganisaties voor doven en slechthorenden al enige tijd voor implementatie van Total Conversation volgens de aanbevelingen van REACH112 als oplossing voor deze problemen. Maar SIGNAAL krijgt geen gehoor bij het ministerie van Veiligheid en Justitie. SIGNAAL roept bij deze daarom doven en slechthorenden op om ervaringsverhalen op te sturen. Bent u slechthorend of doof en heeft u niet of met moeite het alarmnummer kunnen bereiken in geval van nood? Mail dan uw verhaal naar: signaal@toegankelijk.nu.

Directe aanleiding voor deze oproep is een hoorzitting over de ‘(on)bereikbaarheid van het alarmnummer 112.’ Tweede Kamerleden hebben burgers en deskundigen uitgenodigd om te komen vertellen over de problemen met de dekking (het bereik) van het mobiele telefonienetwerk, die vooral spelen in grensgebieden en op dichtbebouwde locaties. De Kamerleden zijn nieuwsgierig naar ervaringen zoals van Marleen Tijsterman. De hoorzitting gaat dus niet over de (on)bereikbaarheid van het alarmnummer voor doven en slechthorenden, maar toont wel aan dat de Tweede Kamer interesse heeft in ervaringsverhalen van burgers.

SIGNAAL heeft contact met Kamerleden over de (on)bereikbaarheid van het alarmnummer voor doven en slechthorenden. Deze Kamerleden zijn ook nieuwsgierig naar ervaringsverhalen van deze doelgroep. Dus stuur deze ervaringen naar SIGNAAL! Met deze ervaringsverhalen kunnen we Kamerleden mobiliseren om met oplossingen te komen voor de problemen die doven en slechthorenden ervaren. SIGNAAL wil hiermee de druk opvoeren om de onbereikbaarheid van 112 nu eens eindelijk daadkrachtig op te lossen.

Bent u slechthorend of doof en heeft u niet of met  moeite het alarmnummer kunnen bereiken in geval van nood? Mail dan uw verhaal naar: signaal@toegankelijk.nu.

De belangenorganisaties zetten zich via Samen Sterk in voor diverse thema’s, waaronder telecommunicatie & spoedeisende hulp.Publicatiedatum: 11 september 2014