Ook actualiteitenprogramma wordt ondertiteld op TV Drenthe

De provincie Drenthe zette eind vorig jaar de subsidie aan RTV Drenthe voor ondertiteling stop, maar verwachtte wel dat de regionale omroep programma’s  op TV Drenthe van ondertiteling zou blijven voorzien. De omroep was dat wel van plan, mits dat financieel haalbaar zou zijn. Vanaf vandaag zullen in elk geval het nieuws, sport op zondag en een actualiteitenprogramma ondertiteld worden. De Stichting Welzijn Doven Drenthe (SWDD) en de NVVS hebben zich hier voor ingespannen.

RTV Drenthe gaf in april al aan de ondertiteling van de nieuwsprogramma’s en de zondagse sportuitzending op TV Drenthe in elk geval dit jaar te ondertitelen. Nu laat de omroep weten ook het programma ‘Drents Diep’ met achtergronden bij het nieuws te ondertitelen.

Directeur/hoofdredacteur Dink Binnendijk: “We vinden ondertiteling belangrijk omdat een publieke (regionale) omroep voor iedereen toegankelijk moet zijn. We zullen elk jaar opnieuw bekijken of onze financiële situatie het toelaat om een extra service als ondertiteling te kunnen uitvoeren.”

Publicatiedatum: 24 juni 2013