Onderweg met HOREN Magazine!

Zo tegen het einde van het jaar zijn veel mensen druk bezig met projecten afronden, klussen klaren en zaken afsluiten zodat we volgend jaar weer met een overzichtelijke agenda en opgeruimd hoofd van start kunnen gaan. Maar niet alles is makkelijk af te ronden aan het einde van een jaar. Zoals het acceptatieproces van Mirjam, die in HOREN Magazine vertelt over haar achteruitgaande gehoor. Of het onderzoek van professor Karen Steel naar een medicijn dat gehoorverlies kan afremmen, stopzetten of zelfs terugdraaien.

Ook zijn we nog wel even onderweg met (het invulling geven aan) de federatie met FOSS en SH-Jong en met het verfijnen van het vergoedingssysteem voor hoorhulpmiddelen. Dr. Vente vertelt in HOREN over de weg die nog te gaan is naar het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek naar de werking van de prismabril bij mensen met de ziekte van Ménière. En OPCI presenteert de resultaten van de enquête onder CI-gebruikers, waarmee de wensen van CI-gebruikers beter in kaart moeten worden gebracht.

Het oktobernummer van HOREN Magazine bevat dus veel onderwerpen van een lange adem. Ook voor die zaken zet de NVVS zich uiteraard graag in. En we hopen u, bijvoorbeeld door alle (ervarings)verhalen in HOREN, ook te kunnen ondersteunen op uw weg naar bijvoorbeeld die spannende otosclerose-operatie of kunnen omgaan met die suis in uw oor.

HOREN Magazine valt op 17 oktober bij de NVVS-leden op de mat en is vanaf die datum ook voor leden te bekijken via nvvs.nl/horenmagazine. Nog geen lid? Klik hier.

Publicatiedatum: 14 oktober 2014