Omgaan met gehoorverlies: “Niet kniezen maar genieten”

Je persoonlijke verhaal over omgaan met gehoorverlies vertellen in een landelijk tijdschrift…. Je moet het maar durven! Stichting Hoormij/NVVS-vrijwilliger Angelien Jacobs deed het. In het mei-nummer van gezondNU, een magazine over gezondheid, voeding en psyche, vertelt ze over haar slechthorendheid en tinnitus en wat er voor haar veranderde toen ze een cochleair implantaat (CI) kreeg.

Angelien vertelt dat ze moeder van twee jonge kinderen was en merkte dat haar gehoor steeds slechter werd. Onderzoek wees uit dat ze otosclerose had, verkalking van de gehoorbeentjes. Een CI biedt uitkomst, maar ook al kan ze nu veel meer horen als daarvoor, het geluid is niet ‘mooi’. Angelien blijft positief en kijkt naar wat er wel mogelijk was, ondanks haar gehoorverlies. Niet voor niets heeft het artikel in gezondNu de kop ‘Niet kniezen maar genieten’ en draagt Angelien op de foto een shirt met ‘I ♥ ME’. Wij zijn trots op onze stoere vrijwilligster die met haar verhaal hopelijk velen inspireert.

Zie www.gezondnu.nl/magazine voor meer informatie over het magazine en om het mei-nummer te bestellen.

Publicatiedatum: 03 juni 2015