Omgaan met doofblindheid; hoe doe je dat? Doe mee met de Usher Challenge!

Beleef een dagje het leven van iemand met het syndroom van Usher en daag je vrienden uit om hetzelfde te doen. Hoe lang houd jij het vol?

Het syndroom van User is een erfelijke aandoening die aangeboren toenemend (progressief) gehoorverlies en een progressief verlies van het gezichtsvermogen veroorzaakt. Kun jij je er iets bij voorstellen hoe dat is? Maak een echte Usherbril en combineer deze met oordopjes of een koptelefoon (zonder muziek!). Draag deze gedurende een dag of bij een specifieke activiteit. Bijvoorbeeld een dag naar school, naar je werk of naar een feest of wanneer je op stap bent met je vrienden. Deel jouw ervaring en vermeld daarbij Ushersyndroom.nl!

De beleving is een initiatief van Ushersyndroom.nl; een team van vrijwilligers, die allen zelf het syndroom van Usher hebben. Zij zetten zich in voor een betere kwaliteit van leven voor mensen met Usher en zouden graag bereiken dat er een behandeling komt die doof en blind worden kan tegengaan. Met deze ludieke actie vragen zij jouw aandacht voor hun doelgroep. Lees meer over Usher en de challenge op de website van Ushersyndroom.

In de juni-editie van HOREN Magazine, die verschijnt op vrijdag 5 juni, staat onder andere een artikel over het syndroom van Usher. Nog geen abonnee? Klik hier en word lid.
Publicatiedatum: 21 mei 2015