NVVS-Commissie Toegankelijkheid adviseert installatiebranche

De NVVS-Commissie Toegankelijkheid geeft niet alleen aan beheerders van gebouwen advies over de aanleg en gebruik van ringleiding, maar ook aan de installatiebranche. In het vakblad Intech E&I van februari 2013 vertelt NVVS-vrijwilliger Ruud Bax over de complexiteiten bij de aanleg van ringleidingsystemen.

"Gelukkig weet de installatiebranche ons nu beter te vinden voor advies, want veel bestaande voorzieningen presteren ondermaats", vertelt Bax in het artikel. Hij kan begrijpen dat installateurs maar sporadisch in aanraking komen met ringleidingsystemen en er daarom niet alle ins&outs van weten. Daarom voorziet de NVVS hen graag van advies. Zo kan de aanwezigheid van stalen constructies en gewapend beton van grote invloed zijn op de ringleiding. De adviseurs van de NVVS-Commissie Toegankelijkheid denken graag mee in dergelijke situaties om te zorgen dat de voorzienining optimaal werkt en slechthorenden kunnen rekenen op een krachtig signaal.
Publicatiedatum: 22 februari 2013