NVVS-afdeling Regio Den Haag pleit in radio-interview voor aanleg voorzieningen voor slechthorenden in openbare gebouwen

NVVS-afdeling Regio Den Haag geeft in een radio-interview bij de regionale zender Midvliet informatie over slechthorendheid en de persoonlijke en maatschappelijke effecten daarvan. Woordvoerders Ellen Klaver (secretaris van het afdelingsbestuur) en Arend Ooms (lid van de technische commissie) wijzen op de discrepantie die bestaat tussen het grote aantal mensen met een auditieve beperking in de maatschappij en de manier waarop openbare voorzieningen daar (niet of onvoldoende) op ingericht worden.

Eén van de hulpmiddelen hiervoor is het aanbrengen van een ringleiding of FM-systeem voor mensen met een hoortoestel. U hoort via deze link het programma:  http://www.midvliet.nl/index.php/uitzending-gemist-radio/midvliet-actueel-uitzending-gemist
Kies voor 30 maart 2015 en direct na het muzieknummer ‘Radio’ van Queen kunt u het interview beluisteren.

U vindt meer informatie over NVVS-afdeling Regio Den Haag via www.nvvs.nl/denhaag.

Wilt u weten of er voorzieningen voor slechthorenden aanwezig zijn in het theater, kerk, crematorium, congrescentrum etc. dat u bezoekt? De NVVS-werkgroep Toegankelijkheid heeft hiervan een overzicht samengesteld: kijk op Hoorwijzer.nl bij Zoek en Kies en neem eventueel contact op met de betreffende instantie voor u erheen gaat.

Publicatiedatum: 07 april 2015