NVVS verwelkomt 500ste volger op Twitter

De NVVS Twitteraccount @NVVS_ verwelkomde afgelopen maand de 500ste volger. Een bijzondere prestatie, zeker voor een patiëntenorganisatie met een achterban die grotendeels niet tot de ‘social media-generatie’ behoort!

Diverse volgers (followers) kwamen er weer bij in de maand augustus. Soms zelfs meerdere nieuwe volgers op één dag, waardoor het wat lastig is te bepalen wie nou precies nummer 500 was. Vandaar dat we zowel @KNO_info en @angelihair in het zonnetje zetten. Zij ontvangen binnenkort een presentje.

KNO Deventer, de KNO-praktijk die achter de account @KNO_info zit, geeft aan: “Onze KNO-praktijk volgt zoveel mogelijk KNO-gerelateerde instanties. Jullie horen hier als patiëntenvereniging zeker bij!”. Angeli Hairstyling is een kapsalon uit Ede die dit jaar 50 jaar bestaat en al enige tijd actief twittert. De informatie van de NVVS over hoorproblemen is voor Angeli Hairstyling nuttig bij het omgaan met (slechthorende) oudere klanten in de salon.

Waarom twittert de NVVS?
De NVVS vindt het belangrijk ook via de moderne communicatiemiddelen zoals Twitter en Facebook mensen van informatie over hooraandoeningen te voorzien. Daarnaast is het een manier om in contact te komen met een wat jongere achterban en om te kijken wat er leeft bij mensen met een hoorprobleem en waar we eventueel als belangenorganisatie op in moeten springen.

De Twitteraccount @NVVS_  (en ook de overige accounts van de NVVS: @CI_nl, @tinnitus_nl, @hyperacusis_nl, @brughoek_nl, @meniere_nl en @slechthorend_nl) worden door veel verschillende mensen en instanties gevolgd.
Wij plaatsen er linkjes naar berichten op de NVVS-site, brengen interessante tv-uitzendingen of nieuwtjes onder de aandacht en laten weten wanneer de NVVS weer lotgenoten- en informatiebijeenkomsten organiseert. Ook proberen we via Twitter vragen van andere twitteraars over diverse hooraandoeningen te beantwoorden.

Wordt u de 750ste volger van @NVVS_?
We hopen dat nog meer geïnteresseerden @NVVS_ (of een van de andere NVVS-accounts) gaan volgen en we zo meer mensen van informatie kunnen voorzien. Op naar de 750 volgers!

Publicatiedatum: 28 augustus 2012