NVVS trots op grote sociale achterban

Hoe doen patiënten- en gehandicaptenorganisaties het op sociale media? Halfjaarlijks maakt PGOsupport de top 10 bekend. Voor de rangorde gebruiken ze de Kloutscore. Die geeft aan hoe invloedrijk een organisatie is op sociale media, op een schaal van 1 tot 100. Afgelopen mei stond de NVVS met een score van 52 nog op plaats 9 in de top 10 van PGOsupport. Bij de meting in december vallen we met een score van 53 net onder de nummer 10 die een score heeft van 54. Hopelijk staan we er in mei 2015 weer tussen! Intussen groeit de sociale achterban van de NVVS nog steeds.

NVVS is, net als de meeste van onze collega-organisaties voor doven en slechthorenden al enige tijd actief op social media. Van sommige organisaties zijn ook bestuursleden en vrijwilligers op persoonlijke titel actief. Zo kreeg Eva Westerhoff van Dovenschap nog een eervolle vermelding van PGOsupport voor haar inzet op social media voor doven.

Op Facebook heeft de NVVS inmiddels al meer dan 600 fans. Op het Twitteraccount @NVVS_ verwelkomden we onlangs onze 1250ste volger: @AmphiaZKHuis. NVVS vindt het een goede zaak dat ook ziekenhuizen op social media te vinden zijn en via deze manier toegankelijk zijn voor patiënten. Daarom zetten we onze 1250ste volger ook graag in het zonnetje!
Met het Amphia Ziekenhuis werkt NVVS bovendien al samen bij het houden van de inloopspreekuren van onze afdeling Breda en omstreken. In januari organiseert NVVS samen met Amphia ook nog een HOORagenda-informatiebijeenkomst over tinnitus (zie nvvs.nl/hooragenda voor info en aanmelden).

Ook de NVVS volgen op social media? Zie facebook.com/nvvs en twitter.com/NVVS_.

Publicatiedatum: 03 december 2014