Nederlands Film Festival presenteert aanbod voor doven en slechthorenden

Utrecht wordt van 24 september tot en met 3 oktober omgetoverd tot filmhoofdstad van Nederland. Tien dagen lang kunnen filmfans tijdens het Nederlands Film Festival (NFF) de nieuwste en beste Nederlandse films bekijken, talkshows bezoeken en sterren ontmoeten. Ook worden er filmprijzen uitgereikt. Het is een goede festivaltraditie om een aantal filmvoorstellingen ook geschikt te maken voor dove en slechthorende bezoekers. Dit jaar zijn dat onder andere de films Bloedlink en Midden in de Winternacht.

De toegankelijke films zijn van Nederlandse en/of Engelse ondertiteling voorzien. De thriller Bloedlink, de officiële openingsfilm van deze editie, wordt op 28 september eenmalig gepresenteerd met Nederlandse ondertiteling én met een doventolk voor de zaal die de dialogen en zelfs de muziek voor zijn of haar rekening neemt. Dit initiatief is een samenwerking met SOAP! (namens de belangenorganisaties voor doven en slechthorenden) en NVVS-afdeling Midden-Nederland. Bekijk hier de ondertitelde trailer.
Veder wordt speciaal voor kinderen met een auditieve beperking op vrijdag 26 september en op woensdag 1 oktober de familiefilm Midden in de winternacht vertoond, mét gebarentolk en Nederlandse ondertiteling. Scholen (cluster 2) kunnen zich hiervoor nog aanmelden.

Zie www.filmfestival.nl/publiek/festival/films/toegankelijk/ voor het complete aanbod en om tickets te bestellen.

Publicatiedatum: 01 september 2014