Multidisciplinaire aanpak tinnitus aan bod in tv-programma Altijd Wat

Het televisieprogramma Altijd Wat (NCRV) besteedde deze week weer aandacht aan de nieuwe multidisciplinaire aanpak van tinnitus (oorsuizen) bij Adelante Zorggroep in Hoensbroek. In de reportage worden twee mensen met hevige tinnitus, Harrie en Evert, een half jaar lang gevolgd.

Tinnitus is een aandoening waarbij constant een pieptoon, suis of ruis in het hoofd wordt ervaren. Dit gooit het dagelijks leven van patiënten vaak volledig overhoop. Hoe staan Harrie en Evert er na een half jaar therapie voor? Bekijk hier de uitzending met ondertiteling: http://t.co/8UBy09Niqw.

NVVS-leden kunnen op nvvs.nl/horenmagazine bij editie oktober 2014 het achtergrondartikel uit HOREN Magazine over behandeling van tinnitus en hyperacusis bij audiologische centra lezen. In dit eerste deel komt de behandeling bij Adelante aan bod. In het februarinummer (2015) van HOREN volgt het tweede deel, waarin een ander AC centraal staat.Publicatiedatum: 28 november 2014