Meldpunt Preventie Gehoorschade moet helpen risico op gehoorschade te verkleinen

Wie last ervaart van het geluidsvolume in openbare gelegenheden als discotheken, sportscholen, bioscopen of op een festival, kan dit melden bij het Meldpunt Preventie Gehoorschade. Dit meldpunt is onlangs opgericht door de Nationale Hoorstichting.

De Hoorstichting verzamelt de klachten die binnenkomen bij het meldpunt om de gehoorschade in kaart te brengen en waar mogelijk de betreffende organisaties aan te spreken en met hen samen te werken aan een oplossing. Meld uw klacht dus bij het Meldpunt Preventie Gehoorschade (en ook bij de betreffende organisatie zelf!) en help zo mee het risico op lawaaigehoorschade te verkleinen.

Door een formulier op de website van de Nationale Hoorstichting in te vullen, kunt u uw klacht of zorg melden. Het gaat hierbij overigens niet om geluidsoverlast door bijvoorbeeld bouwwerkzaamheden, verkeer of omwonenden; deze zaken kunt u bij uw gemeente of de politie melden.

Publicatiedatum: 07 januari 2013