Mede-oprichter en oud-directeur Hoorstichting Herman ten Berge overleden

Op 20 november jl. is Herman ten Berge overleden, mede-oprichter en voormalig directeur van de Nationale Hoorstichting. Hij nam het afgelopen voorjaar afscheid van de Hoorstichting, toen hij 65 werd. Toen kampte hij al met gezondheidsproblemen. Herman is van grote betekenis geweest voor het op kaart zetten van de gehoorproblematiek in Nederland, met name voor het aanhoudend aandacht vragen voor preventie van gehoorbeschadiging en voor wetenschappelijk gehooronderzoek.

De Week van het Oor en het Gehoorplatform kwamen uit zijn koker, evenals vele initiatieven voor publieksvoorlichting en preventie gericht op jongeren. Ook was hij een drijvende kracht achter een goede samenwerking tussen alle verschillende partijen in de hoorzorg.

De NVVS heeft altijd zeer prettig met Herman samengewerkt. We hadden dan ook al langere tijd een geschiedenis met elkaar: vòòr de Hoorstichting-tijd is Herman geruime tijd redacteur geweest van het NVVS-magazine HOREN. Wij zullen Herman blijven herinneren als een bevlogen, vasthoudende en gedegen pleitbezorger voor het gehoor. Herman: bedankt.

Publicatiedatum: 26 november 2012