Lezing ‘Muziek moet je horen’ op het 9th International Chamber Music Festival in Wassenaar

Donderdag 31 mei kun je in de Warenar in Wassenaar naar de interactieve lezing 'Muziek moet je horen'. De lezing is ook de opening van het 9th International Chamber Music Festival dat loopt tot en met 3 juni. De lezing gaat over onderwerpen als muzikaliteit, slechthorendheid bij het luisteren naar muziek en hoe we muzikaler kunnen worden. Tijdens de lezing kun je testen hoe muzikaal je bent.

Audioloog dr. ir. Jan de Laat van het LUMC gaat tijdens de lezing in op wat muzikaliteit is en op de beleving van muziek. Ter plekke zal hij de Leidse Muziekperceptie Test afnemen, waarmee je  kunt zien hoe muzikaal je bent. KNO-arts dr. Evert Rijntjes gaat in op de handicap die slechthorendheid vormt bij het luisteren naar muziek en legt uit hoe dit te compenseren is.
Nouri Khalass student aan de afdeling Serious Games van de TU Delft geeft uitleg over hoe je muzikaler kunt worden met de musicality app. Als toegift laat KNO-arts dr. Berend Glazenburg bezoekers meespelen in de quiz Wie is de muzikaalste mens van Nederland?

Wanneer: Donderdag 31 mei
Waar: Warenar Wassenaar, Kerkstraat 75, 2242 HE Wassenaar
Tijd: 19:30 uur zaal open | 20:00 uur aanvang lezing | verwacht einde: 22:00 uur
Meer info en kaarten bestellen via: www.klassiekemuziek.nl