Leven met een gehooraandoening: zo doen zíj het!

Wanneer je een gehooraandoening hebt en te horen krijgt dat er op medisch gebied verder niets aan te doen is dan ermee te leren leven, dan is een logische vraag: hoe doe ik dat dan? In de praktijk blijkt het nuttig om ervaringen te delen. Stichting Hoormij/NVVS heeft de afgelopen jaren vele ervaringsverhalen vastgelegd over diverse thema’s, verteld door een groot aantal mensen met verschillende gehooraandoeningen. Het boek ‘Tien ervaringen rijker’ bevat een bloemlezing uit deze persoonlijke verhalen.

Tien mensen vertellen hoe het hen lukt om ondanks hun gehooraandoening - bijvoorbeeld slechthorendheid, tinnitus of de ziekte van Ménière - een normaal, plezierig en waardevol leven te leiden. Zij vertellen over de obstakels die zij hierbij tegenkomen en hoe zij die nemen. Steeds wordt duidelijk wat voor positiefs er is bereikt. De verhalen gaan vergezeld van tips, informatie en prachtige foto’s.

De ervaringsverhalen en tips zijn bedoeld om te inspireren en ideeën aan te dragen, zodat lotgenoten er hun voordeel mee kunnen doen. Voor anderen kan het lezen van deze ervaringen inzicht geven in wat het betekent om te leven met een gehoorbeperking, voor meer begrip en betere ondersteuning.

Het boek ‘Tien ervaringen rijker’ is te bestellen via de NVVS-webshop. NVVS-leden en donateurs ontvangen daar een flinke korting. Bestel nu!

Binnenkort is het boek ook verkrijgbaar via Bol.com en Soemer.nl. Nieuwsgierig? Bekijk hier vast het inkijkexemplaar of download het artikel uit HOREN Magazine met een voorproefje van het verhaal van Eva-Katrien (alleen voor NVVS-leden).

Wilt u nog veel meer ervaringsverhalen en tips lezen? Ga dan snel naar www.ervaringrijk.nl/hoormij. U kunt hier ook uw eigen ervaring delen.

Publicatiedatum: 29 juni 2015