Lesmateriaal slechthorendheid genomineerd voor prijs

NVVS-directeur Joop Beelen nam onlangs officieel het lesmateriaal ‘Als horen en zien je vergaan’ in ontvangst dat Hoor Friesland samen met Stichting OTwee en het Friesland College heeft ontwikkeld. In Hoor Friesland werken de NVVS en Frido (Friese Doven) samen. Het ontwikkelde lesmateriaal is genomineerd voor de Zorgbelang Fryslân Duim 2012: dé publieksprijs voor Friese zorginitiatieven.

De Duim wordt door Commissaris van de Koningin Jorritsma uitgereikt op het Zorgbelang Zorgcongres op vrijdag 2 november. Stem dus voor die tijd op ‘Als Horen en Zien je vergaan’ via deze link en steun zo dit initiatief.

Voorlichting
Dit lesmateriaal zal door de voorlichters van de Commissie Ouderzorg en Slechthorendheid van de NVVS worden gebruikt. Ook is het de bedoeling dat vanuit deze Commissie contacten worden gelegd met instellingen die de MBO-opleiding Verzorging & Verpleging verzorgen. Gevraagd zal worden om met behulp van het ontwikkelde lesmateriaal voortaan binnen het lespakket standaard aandacht te besteden aan Oor- en Oogzorg voor ouderen. De voorlichters van de Commissie Ouderenzorg en Slechthorendheid kunnen hierbij gastlessen verzorgen over het gehoor.

Zie voor meer informatie over het lesboek de Hebbe(hoor)dingen in het aankomende nummer van HOREN.

Het lesboek 'Als horen en zien je vergaan' is voor individueel gebruik te bestellen via de NVVS-webwinkel. Neem voor het complete lespakket contact op met Hoor Friesland.

Publicatiedatum: 04 oktober 2012