Lees in ons jaarverslag over ons bevlogen eerste jaar als Stichting Hoormij!

Sinds 2015 vormen NVVS, FOSS en SH-Jong een federatie in Stichting Hoormij. We zetten ons nu gezamenlijk in voor iedereen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis (TOS) en ook voor ouders van kinderen met een gehooraandoening of TOS. Het eerste jaar als nieuwe organisatie was een bevlogen jaar, zo lees je in ons jaarverslag!

Als nieuwe federatie hebben wij mooie stappen gezet wat betreft belangenbehartiging, hebben we succesvolle evenementen georganiseerd en nieuwe producten en projecten opgestart. Een kleine greep uit wat we hebben bereikt in 2015:
  • Opkomen voor jouw belangen: 100% vergoeding van hoortoestellen voor kids, start literatuuronderzoek naar de effecten van de Utermöhlen-prismabril bij de ziekte van Ménière.
  • Succesvolle evenementen: 2.000 bezoekers voor onze HOORagenda-bijeenkomsten, veel belangstelling voor SH/TOS-dag, SH-jong gastheer van internationale jongerenconferentie, veel belangstelling voor eerste Week van het Ooorsuizen, 10-jarig bestaan van OPCI (Onafhankelijk Platform CI).
  • Nieuwe producten: nieuwe algemene website, nieuwe site Ervaringrijk.nl met bijbehorend verhalenboek, documentaire hyperacusis, informatieve video over NmG
  • Nieuwe projecten (ook in samenwerking met andere belangenorganisaties): o.a. rondom werk, zorg, ondertiteling en empowerment van SH/dove-kinderen.

In het eerste jaarverslag van Stichting Hoormij lees je uitgebreider over wat we bereikt hebben in 2015 en wat er te gebeuren staat in 2016. Download het hier.

Publicatiedatum: 08 juni 2016